2010. szeptember 14., kedd

Lepénykenyér


MohaKonyha gyönyörű képei a lepénykenyérről beindították a fantáziámat, és nem csalódtam, mennyei lett. A tésztát ugyanúgy készítettem el (csak a dagasztás ment kézzel, mivel nincsen gépem), és a feltétet variáltam. Férfi uralom lévén a családban "muszáj volt" valami tartalmasat rátennem. Így is kevesellték a húst, de én teljesen meg voltam elégedve.

Hozzávalók a tésztához:
50 dkg liszt,
3 dl víz,
50 ml olívaolaj,
1 ek. só,
3 dkg élesztő.

Hozzávalók a feltéthez:
1 dl olívaolaj,
fél kk só,
2-3 gerezd fokhagyma,
friss vagy szárított zöldfűszerek (jelen esetben petrezselyem, rozmaring, bazsalikom, oregánó),
paradicsom,
olajbogyó,
füstölt szalonna.

A tészta hozzávalóit kézzel jól összedolgozzuk, és kb. 15 percig dagasztjuk. Letakarva egy óra alatt duplájára kelesztjük.
Amíg a tészta dagadt elkeverjük az olívaolajba a péppé zúzott fokhagymát, a felaprított zöldfűszereket és a sót.
A megkelt tésztából lisztezett deszkán kis lepényeket nyújtunk (nekem 10 db lett), és sütőpapírral bélelt tepsibe pakoljuk őket.
A lepénykenyerekbe ízlés szerint belenyomkodjuk a paradicsom és szalonna szeleteket, az olajbogyót, és a tetejüket bőven megkenjük a fűszeres olajjal.
Előmelegített 220 fokos sütőben 10-15 perc alatt megsütjük őket.


3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom, igazán guszta

Thrini írta...

Imádom a lepénykenyeret. Ezt a paradicsomosat én is láttam Mohánál..
Nagyon jól néz ki, ügyi vagy! :)

családi tűzhely írta...

Bainka, köszi.

Thrini, köszönöm a dícsérő szavakat!