2010. május 3., hétfő

Londoni szelet


Hatalmas buli lesz nálunk hétvégén, férjem szombaton betölti a 40. életévét. 15 vendéget várunk határon innen és túlról. Nem kis munka ennyi embert etetni, itatni és altatni. Erre készülök tételes forgató könyvvel - nehogy valami kimaradjon -, hatalmas listákkal. Remélem minden jól fog sikerülni és főleg az ünnepelt meg lesz elégedve! Ma többek között ezt a sütit készítettem anyósom receptje szerint. A héten már nem valószínű, hogy lesz időm jelentkezni, de a jövő héten beszámolok és jönnek a receptek is szép sorban.
Hozzávalók:
5 db tojás,
25 dkg liszt,
15 dkg margarin,
10 és 15 dkg cukor,
20 dkg darált dió,
sárgabarack lekvár.
Az 5 db tojás sárgáját, a lisztet, a 10 dkg cukrot és a margarint jól összedolgoztam, majd margarinozott, lisztezett tepsibe simítottam. A tésztát megkenten sárgabarack lekvárral. A tojás fehérjéket kemény habbá vertem úgy, hogy közbe fokozatosan hozzáadtam a 15 dkg cukrot és a 20 dkg diót. Ezt a habot óvatosan a lekváros rétegre simítottam. A tésztát előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 percig sütöttem.

7 megjegyzés:

Thrini írta...

Jó bulizást!!! :)
Isten éltesse az ünnepeltet!! :)

Melinda írta...

De rég ettem, pedig hogy szeretem! Nagyon jól néz ki, és milyen finom lehet!
Boldog születésnapot a párodnak!

Chef Viki írta...

:-DD

Nekem is anyósom szokta sütni :-) Mágnás diós pitének ismerjük - és nagyon finom!

Bianka írta...

Ilyet én is ettem :) nagymamám készítette. Nagyon guszta

családi tűzhely írta...

Thrini, köszönjük szépen! Remélem, jó buli lesz!

Jókaja, igazad van, ez egy ősrégi recept. Úgy látszik tájegységenként változik az elnevezése.

Melinda, köszömön szépen a párom nevében is!

Chef Viki, én is az anyósomtól - aki a Vajdaságban él és szerb anyanyelvű - tanultam a receptet. Receptek határok nélkül:)

Bianka, köszi szépen!

Garffyka írta...

Hm, lassacskán itt az én kerek évem is, ezt felveszem a menübe :)
Nagyon finomnak hangzik-látszik és tudtommal még soha nem ettem.
Sok boldogságot a párodnak :)

családi tűzhely írta...

Garffyka,köszönöm szépen a párom nevében!