2010. szeptember 7., kedd

Gyors szilvalekvár



Családunk minden tagja szereti a lekvárokat reggelire, vacsorára, vagy csak úgy délutáni nassként. Állandó időzavarral küszödve, nincs lehetőségem a hosszú órákig tartó lekvárfőzésre (bár be kell valljam, hogy anyósom hagyományos módon készített sárgabarack lekvárja a csúcs ebben a témában). A Dzsemfixet egyenesen nekem találták ki. Gyors és egyszerű. Hétvégén szilvalekvárt készítettem megbolondítva egy kis csokival. Eddig 10 üveg lett, de hétvégén neki ugrok egy újabb adagnak. Jó lesz Karácsonykor ajándéknak is.

Hozzávalók:

1,2 kg szilva,

10 dkg étcsokoládé,

50 dkg cukor,

1 tasak Dzsemfix 3:1.

A szilvákat alaposan megmossuk, kimagozzuk és aprító géppel felaprítjuk. Egy lábosba öntjük, hozzáadjuk a cukrot és a dzsemfixet, és feltesszük főni. Megvárjuk amíg felforr, és állandó keverés mellett még további 5 percig főzzük. Az étcsokoládét vízgőz felett felolvasztjuk, belekeverjük a lekvárba. A masszát üvegekbe töltjük és rácsavarjuk a tetejét. Az üvegetket minimun 5 percre fejtetőre állítjuk, és már mehetnek is a kamrába.



7 megjegyzés:

Bianka írta...

Meg nekem :))))) Imádom

családi tűzhely írta...

Bianka, faxolok egy üveggel:)

Nelli írta...

Éppen most főztem egy adag lekvárt, de most lehet, hogy nekiállok egy újabbnak.Ez a csokis nagyon jól hangzik.:-)

Chef Viki írta...

Csokis szilvalekvár!!! Anyám, mekkora királyság!

családi tűzhely írta...

Nelli, remélem, ízleni fog.

Chef Viki, csokiból soha nem elég:)

Zsu írta...

Én nem szoktam használni tartósítót, cukrot is minimálisat(pl barackba), szilvába semmit. (és így ugye hosszas főzőcske vár rám-nem is turmixolom- de kipróbálom a héten ezt a csokis verziót...Bizti izgalmas íze lesz... De most még az őszibarack vár:)

családi tűzhely írta...

Zsu, az az igazi szilva lekvár, amit te csinálsz. Le a kalappal! Jó mukát a barackhoz:)