2011. május 9., hétfő

Egy könnyű epres-joghortos túrótorta



Hétvégén ünnepeltük a férjem születésnapját. Jó pár éve együtt vagyunk, de én nem emlékszem, hogy ezt a napot ne a szabadban ünnepeltük volna. Most is így indultunk, a marhapörkölt még éppen elkészült az udvaron (igaz hatalmas szélvihar közepette), de megenni már a lakásban kellett. A kellemes időre készülve egy könnyű tortát készítettem, de mire feltálaltam már dermesztő hideg volt (be kellett fűteni a lakásban, hogy a vendégek meg ne fázzanak). A tortát én készítettem, de a díszítés a kisfiam keze munkája. Mindenáron segíteni akart, így a nagy rohanásban a díszítést rá bíztam. Az epreket ide-oda pakolgatta, és a sablonnal is elcsúszott, de azért ügyes volt, ugye?:)

Hozzávalók:

1 kg krémes, sovány túró,

1 nagy pohár joghurt,

12 lap zselatin,

15-20 dkg porcukor,

50 dkg eper.


A joghurtot a túróval és az ízlés szerinti porcukorral lassú tűzön összemelegítjük. Vigyázzuk arra, hogy ne forrjon! A zselatin lapokat a tasakon leírtak szerint vízbe áztatjuk, majd a túrós krémhez keverjük. Amikor a krém kihűlt és már kezd megdermedni, beleöntjük egy tortaformába. Az összedarabolt epreket belenyomkodjuk a krémben, hogy szépen elmerüljenek. Minimum egy éjszakára hűtőbe tesszük. Eper darabokkal díszítjük.

4 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Fincsi-fincsi, mi is szeretjük.:-))

Ottis írta...

Nagyon szép!

családi tűzhely írta...

Lányok, köszönöm szépen a dícsérő szavakat a fiatal ember nevében is:)

Gizi írta...

Bizony ügyes volt a kis segéded, nagyon szép a torta!!

Férjednek boldog születésnapot kívánok, így utólag!!