2011. május 22., vasárnap

Répa torta

Répa torta receptből nagyon sok verzió forog köz kézen, illetve köz szájon. Én is többet kipróbáltam már, nálunk ez a változat vitte el a prímet. Gazdag, krémes desszert-csoda, nem csak húsvét környékére.

Hozzávalók (18 cm-es formához):
20 dkg cukor,
2 db tojás,
1,5 dl olaj,
30 dkg reszelt répa,
8-10 dkg durvára vágott dió,
18 dkg liszt,
10 dkg mazsola,
1 kk. fahéj,
1 kk. kardamom,
csipet só,
1 tk. szódabikarbóna.

Vaníliás mascarpone krém hozzávalói:
200 ml tejszín,
1 ek. cukor,
1 csomag habfixáló,
1 ek. mascarpone,
1 ek. vanília kivonat.

A tojásokat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk az olajat, a fűszereket, majd a répát, a lisztet, diót, mazsolát és szódabikarbónát. Az egészet alaposan összedolgozzuk. Kivajazott, lisztezett formába öntjük, és 150 fokos sütőben kb. 70-80 percig lassan aranybarnára sütjük. Miután kihűlt kivesszük a formából, és bőven megkenjük a krémmel.


A krémhez a tejszínhabot a cukorral és a habfixálóval kemény habbá verjük. Hozzáadjuk a mascarponét, a vaníliát és alaposan összedolgozzuk.







5 megjegyzés:

Gizi írta...

Isteni finom!!! Imádni való ilyen sok krémmel a tetején.:)

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

Ditta tortái írta...

Nagyon finom lehet,így krémmel még nem is ettem:-)

Ottis írta...

Nagyon szeretem én is!Guszta lett!

családi tűzhely írta...

Gizi, nekem így sok habbal jobban csúszik:)

Bianka, köszi.

Ditta, feltétlen próbáld ki:)

Ottis, köszi szépen!