2010. április 7., szerda

Húsvéti hétvége




A húsvéti ünnepeket férjem szüleinél Nagybecskereken töltöttük. Most nem én főztem-sütöttem, hanem engem kényeztettek a konyhában. Férjem szülei nagyon jól főznek. Keveredik náluk a magyar, erdélyi és szerb konyha, ahonnan sok finomság kerül ki. Félek is ráállni a mérlegre, mert egy-egy ilyen hétvége után biztos felszalad rám pár kiló.


Ettünk többek között velős pirítós marhahúslevessel, főtt marhahúst sűrű meggyszósszal, Karagyorgye szeletet kapormártással, kukoricalisztbe bundázott oszlicsot burgonyasalátával és természetesen húsvéti sonkát és tojást. A sütemények pedig a következők voltak: Raffaello torta, london szelet, japán tészta és bajadéra. Férjem első reggelije mindig túrós burek (oda van érte), én meg alig várom a Dukat márkájú krémes joghurt semmihez sem hasonlító ízét.


Ilyenkor jól bevásárolunk a kedvenc csemegéinkből is. A piacon mindig veszek friss, házi sajtot és különféle aszalt gyümölcsöket. Nálunk már csak kőkemény, majd a fogam beletörik aszalt fügét lehet ilyen tájt kapni, a nagybecskereki piacon finom, puha aszalt fügét árulnak. Imádom!!!


Férj uram kedvenc gyermekkori csemegéiből is feltankolunk : jaffa keksz, eurokrém, rizses csoki, smoki, medeno srce stb. Már-már kereskedelmi mennyiséggel felvértezve átvészeli a következő látogatásig tartó időszakot. Persze eme édességek elpusztításában a családunk többi tagja is lelkesen részt vesz.




Nincsenek megjegyzések: