2013. február 26., kedd

Túrós kockák


Eredetileg pogácsákról szól ez a recept, de én picit átalakítottam. Nagyon siettem, és nem szöszmötöltem a szaggatással, hanem kis kockákra vágtam a kinyújtott tésztát.
Nagy előnye a receptnek, hogy ha másnapra is marad (bár nem valószínű), nem szárad ki, puha marad.

Hozzávalók:
30 dkg túró,
30 dkg vaj,
30 dkg liszt,
1 db tojás és még egy a kenéshez,
só,
tetejére köménymag, szezámmag.

A hozzávalókból a sajt kivételével tésztát gyúrunk. (A vajat legegyszerűbb belereszelni a tésztába.) A kész tésztát fóliába csomagolva legalább egy órát pihentetjük a hűtőben. Kinyújtjuk téglalap formára, megkenjük tojással, rászórjuk a köménymagot, szezámmagot, majd éles késsel a kívánt méretűre kockázzuk.
200 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

2 megjegyzés:

gionetta írta...

Ezt én is szoktam készíteni, csak tojás nélkül. Egy kockácska sajt a tetejére. Mennyei finom, főleg melegen! :-))

családi tűzhely írta...

Gionetta, sajttal még finomabb lehet:)