2010. augusztus 11., szerda

Egyszerű fügés süti


Nagy füge rajongó vagyok. Montenegróban ettem először friss fügét (addig csak az aszalt változatot ismertem). A nyaraló kertjében több füge fa is volt, és meglepetésemre nem egyforma gyümölcsöt adtak. Nagy kedvencem az a fajta, amelyik sötét lilára (szinte feketére) érik, belül vörös, olyan jó szottyos, és édes, mint a méz.
Hétvégén hozzájutottam (határon túlról) fél kiló friss, érett fügéhez. A felét csak úgy magában elfogyasztottuk, a másik felét használtam fel a sütihez.
Hozzávalók:
15-20 dkg füge,
20 dkg cukor,
0,5 dl tejszín,
0,5 dl víz,
15 dkg liszt,
3 ek. őrölt mogyoró,
2 tojás,
15 dkg vaj,
fél csomag sütőpor,
fahéj,
rumaroma (ha nincs kisgyerek igazi rum is jöhet).

A 15 dkg cukorból, a vízből, és a tejszínből karamellt készítünk. Először felolvasztjuk a cukrot, majd hozzáadjuk a vizet és a tejszínt, és megvárjuk amíg besűrűsödik.
A karamellt kisebb (az enyém 20x30 cm-es) tepsibe öntjük. A fügéket félbe vágjuk, és belsejükkel lefelé a karamellbe tesszük.
A tésztához a maradék cukrot a vajjal kikeverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat, a sütőport, a mogyorót, a lisztet és fahéjjat, rumaromát ízlés szerint. Jól összekeverjük, és a fügékre öntjük.
Előmelegített 160 fokos sütőben kb. 40 percig sütjük.


3 megjegyzés:

Thrini írta...

Ez nagyon fincsi lehet!! Nekünk is van egy fügebokrunk, de még nem tudtam róla gyümölcsöt enni, mert állandóan visszafagynak a hajtások, és nem tud időben gyümölcsöt hozni, érlelni.

Bianka írta...

Nem vagyok egy füge rajongó, de a sütid nagyon gusztán néz ki :))

családi tűzhely írta...

Thrini, nálunk jövőre lesz kertrendezés (ha minden jól megy), és feltétlenül szeretnék fügét telepíteni. A városban több ismerősömnek is van, és nyár végére általában beérik (bár nem olyan méz édesek, mint a montenegrói). A helyi klíma mindenképp meghatározó, és álítólag az sem mindegy hová tesszük. Az okosok szerint legjobb déli fekvésű védett fal élé tenni.

Bianka, ha hozzá tudsz jutni érett fügéhez, próbáld valami sütiben felhasználni. Kellemes meglepi lesz.