2011. október 19., szerda

Gránátalma saláta




Gyermekkoromban ismeretlen fogalom volt számomra a gránátalma. Már felnőtt fejjel ettem először a férjem jóvoltából, aki délvidéki gyerekként már régóta nagy rajongója volt ennek a kiváló gyümölcsnek. Nálunk a gyerek már ismeri és szereti a gránátalmát, de nagyon.

A minap is a salátához megpucoltam egy gránátalmát, és egy tálba várakozott felhasználásra. Térültem-fordultam és látom, hogy a gyerek az utolsó falatokat pakolja a szájába. "Hát te, megetted az egészet?" Válasz: " Nem tehetek róla, annyira finom volt." Na jól van gondoltam, legalább letudtuk a heti C vitamin adagját, és megpucoltam még egyet a salátához:)

Hozzávalók:
10 dkg rukkola,
1 fél gránátalma magjai,
5 dkg fehér cheddar sajt.
2 ek. olívaolaj,
1 ek. fehérborecet,
só, bors.


A megmosott, lecsepegtetett rukkolát egy tálba öntjük, bőven megszórjuk a gránátalmával, ráforgácsoljuk a chaddart. Az olívaolajat a borecettel, ízlés szerinti sóval és borssal kikeverjük, és megöntözzük vele a salátát.