2010. május 30., vasárnap

Túrós pite

Még a pünkösdi hétvégére terveztem ezt a sütemény, de az ismert okok miatt elmaradt. Most szombaton bepótoltam az elkészítését. Édességre kiéhezett családom se perc alatt eltüntette az egészet. Én naiv azt hittem, marad belőle a vasárnapi ebéd utánra is:)

Hozzávalók a tésztához:
10 dkg cukor,
16 dkg margarin,
30 dkg liszt,
egy tosjássárgája,
egy fél citrom reszelt héja.

Hozzávalók a töltelékhez:
50 dkg túró,
2 tojás,
15 dkg cukor,
15 dkg mazsola,
egy fél citrom reszelt héja.
+ egy tojás a kenéshez

A tészta hozzávalóit jól összedolgozom, és két felé vágom. Az egyik feléből négyszögletes lapot nyújtok és margarinozott, lisztezett tepsiben kb. 180 fokon félig kisütöm. A töltelékhez a túrót a tojássárgákkal, a cukorral habosra keverem. Hozzáadom a reszelt citromhéjat, a mazsolát, majd óvatosan hozzákeverem a tojásfehérjék felvert habját. A tölteléket a félig sült tésztára simítom. A maradék tésztából kinyújtom a pite felső lapját, és ráhelyezem a töltelékre. A tészta tetejét megkenem tojással, villával párszor megszurkálom és készre sütöm.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon szeretem, guszta

Jutka írta...

Nagyon ínycsiklandóan néz ki :)

családi tűzhely írta...

Bianka, Jutka köszönöm!

Anazar írta...

Mazsolás is, túrós is, jajj nekem!!