2010. augusztus 4., szerda

Töltött padlizsán

Gyermekkoromban nem voltam hajlandó megenni ezt a zöldséget. Aztán hosszú évekkel később egy gasztro magazinban láttam egy ínycsiklandó képet (az alábbi recept volt). Nagy bátran elkészítettem próba szerencse alapon. Azóta töretlen a szerelem köztem és a padlizsán között.


Hozzávalók:
3 db közepes padlizsán,
1/2 kg darált hús,
1 fej hagyma,
3 gerezd fokhagyma,
2 doboz hámozott paradicsomkonzerv,
só, bors, oregánó ízlés szerint,
15 dkg reszelt sajt


A padlizsánokat félbe vágtam, kivájtam a húsukat úgy, hogy peremük maradjon. A kivájt húst felkockáztam.
A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, és kevés forró olajon megdinszteltem. Hozzáadtam a darált húst, és jól megpirítottam. A padlizsán kockákat belekevertem a darált húsba, és beleöntöttem a paradicsomkonzerveket is. Sóval, borssal és oregánóval ízesítettem. Kb. 20 perc alatt készre pároltam.
A félbevágott padlizsánokat tepsibe helyeztem, és megtöltöttem a darlát húsos keverékkel. Tetejüket bőven megszórtam reszelt sajttal.
Előmelegített 200 fokos sütőben először lefedve kb. 15 percig sütöttem, majd a fóliát levéve addig sütöttem, míg a sajt szépen rápirult.

4 megjegyzés:

Bianka írta...

Fenséges, nagyon finom lehet

Chef Viki írta...

De szépek lettek!

Maimoni írta...

Nagyon szeretem!

családi tűzhely írta...

Bianka, tényleg fini lett:)

CheF Viki, köszönöm!

Maimoni, jó ízlésed van:)