2010. augusztus 17., kedd

Karamell öntet


Nagyon szeretem a karamellt minden formában. Jöhet bármi: csoki, sütemény, fagyi. Ezen a nyáron teljesen rákattantam a vanília fagyira karamell öntettel és gyümölcs darabokkal. A bolti öltetek tele vannak tartósító szerrel, és drágák is. Ez a házi változat olcsóbb, és gyorsan megvan. Csak vigyázni kell vele, mert hamar elfogy. Én az idén már negyedik alkalommal készítem.

Hozzávalók:
20 dkg cukor,
10 dkg vaj,
2 dl tejszín.
Egy edénybe beleöntöttem a cukrot, és hagytam felolvadni. Amikor szép aranybarna lett, hozzáadtam a vajat, és pár percig forraltam. Végül beleöntöttem a tejszínt, és tovább kevergetve hagytam felforrni. Amíg hűl, szépen besűrűsödik.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez tutira jó lehet...holanp ki is próbálom.;)

családi tűzhely írta...

Kurszusz, reméle, ízlett:)

Éci írta...

Szia!

Biztos nagyon finom lehet a karamell önteted!!!! :)

Vaj helyett Ráma is jó?

családi tűzhely írta...

Éci, vaj mindenképpen jobb lenne, végszükségben használnék csak margarint:)